Kontakta oss

Kontakta oss!

Du är alltid välkommen att kontakta oss via mail. Alla e-mail besvaras under våra öppettider och vi försöker svara så fort som möjligt. Under högtider som mors dag, jul och alla hjärtans dag kan svarstiden vara något längre men vi gör vårt yttersta för att återkomma så fort som möjligt. 

Om du klickar på cirkeln ”Hjälp” nere till höger på skärmen får du svaret på några vanliga frågor


Kontaktinformation

Tel: 040-602 00 05

E-post: info@gift2day.se

Bellevuevägen 46

217 72 Malmö


Öppettider:

Måndag: - Fredag 09.00 - 18.00
Lördag: 09.00-13.00
Söndag och helgdagar: Stängt


De flesta av våra florister har öppet på julafton och vi kommer göra allt vi kan för att dina blommor ska levereras. För att garantera leverans till jul behöver vi ha din order senast tiderna nedan.
Till privatadresser: Fredag 23 december kl. 14.00
Till företagsadresser: Torsdag 22 december kl. 10.00
Till utlandet: Onsdag 21 december kl. 17.00
Alla florister har dessvärre inte öppet på julafton. Vi kan därför inte garantera leverans av blommor den 24:e december i hela Sverige. Om du väljer leveransdatum den 24:e december kan dina blommor komma att levereras den 23:e december istället. Vi kan inte garantera leverans den 25, 26 och 31 december 2016 samt 1 januari 2017. Dina blommor kommer då att levereras nästkommande vardag.
Vi levererar många julbuketter veckan innan jul. För att säkerställa att dina julblommor levereras innan jul, kan vi komma att leverera de en dag tidigare än önskad leverans.


Vi garanterar leverans samma dag om beställningen görs före kl.12.00 vardag och före kl.11.00 lördag. Vi kan dock inte garantera leverans på söndagar och helgdagar. Blommorna kan komma att levereras dagen innan eller följande vardag om inget annat anges på beställningen. På vardagar har vi möjlighet att erbjuda leverans samma dag till flera orter, även om beställningen görs efter kl. 12.00, varvid bryttid för att välja dagens datum för leverans är kl. 12.00. Tidpunkt för leverans kan variera då våra florister har olika avtal med budfirmor. Leverans sker oftast mellan kl. 08.00-21.00 på vardagar och kl. 09.00-18.00 på lördagar. Gift2day kan inte garantera tidspassning men försöker givetvis tillgodose eventuella önskemål. Företagsorder brukar levereras före kl 17.00.

Leveranstid övriga försändelser (choklad och övriga presenter etc.) - normalt 1-3 arbetsdagar

Alla paket levereras till något av DHL’s utlämningsställen och mottagaren får ett sms när paketet kan hämtas. Har kunden inte angett ett mobilnummer, utan till exempel ett hemnummer, kommer mottagaren att få en avi några dagar efter paketet levererats till utlämningsstället.
Vår bryttid är senast 12.00 helgfri dag för att paketet ska skickas från oss samma dag som beställningen är gjord. Normal leveranstid är 1- 3 arbetsdagar, men längre leveranstid kan förekomma och beror då bl.a. på var i landet mottagaren bor.

Vi kan enbart leverera efter de förutsättningar du som kund ger oss. Portkod, telefonnummer både hem och mobiltelefon till mottagaren, ev. företag, våning, c/o-adress etc. är mycket väsentlig information som vi bör få tillgång till. Vi kan inte garantera eventuella speciella önskemål om leveranstid etc då allting beror på belastning och körrutt. Vi försöker givetvis så långt vi kan bemöta våra kunders önskemål. Övriga försändelser levereras av posten, läs mer om detta under Leveranstider - övriga försändelser ovan. En leverans av övriga försändelser som misslyckas beror enbart på posten och är relaterade till de uppgifter du som kund angivit och postens hantering. Inträffar detta försöker vi gemensamt med dig som kund lösa situationen på bästa sätt. Gift2day kan inte hållas ansvarig för en misslyckad leverans.

Vi levererar även till företag under kontorstid. Tänk på att när det gäller leveranser till företag lämnas ofta varor till receptionen för vidare hantering.
Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice, info@gifttoday.se eller tel: 040 602 00 20.

Vi ställer höga krav på oss själva och dem vi jobbar med. I nästan alla fall lyckas vi med våra åtaganden men ibland händer det att det av olika anledningar faktiskt bli fel. Vi ser inte klagomål som något negativt – tvärtom. Klagomål ger oss en möjlighet att förfina och förbättra vår tjänst så att vi blir bättre för dig och andra kunder. Har du synpunkter, klagomål eller andra tankar som du vill att vi ska få reda på tveka inte att kontakta oss. Vi lär oss av våra misstag och ser det som möjligheter.

I samarbete med Netgiro kan du avgiftsfritt betala din beställning med följande bank eller kreditkort, VISA Mastercard, Diners eller AMEX.

Öppettider kundtjänst
Vår kundtjänst svarar i telefon vardagar mellan kl. 09.00-18.00. Vi ser gärna att ni e-postar oss då vi kan ta reda på mer fakta innan vi ringer tillbaka för att snabba på ert ärende. Är det något problem med en order, ange gärna ert ordernummer och så mycket information som möjligt vid din kontakt med oss så vi kan hjälpa er på bästa sätt.

Felaktigt bruk av tjänsten
Bedrägeri, missbruk av urkund samt urkundsförfalskning, försök till bedrägeri, falska beställningar, samtliga fall av bedrägeri polisanmäls omedelbart. I samband med beställningar registrerar vi all teknisk information polis och åklagare efterfrågar. Vi samarbetar med polisen, samtliga ISP och epost-leverantörer i Sverige. Du måste vara minst 18 år eller ha målsmans tillåtelse för att få beställa av oss.


Företagsförsäljning
För information till företagare och för beställning kontakta vår företagsförsäljning på info@gifttoday.se. De hjälper er när ert företag vill göra större beställningar, kundutskick eller har speciella önskemål. Vi har många uppskattade kund- och personalgåvor.

Personuppgiftslagen PUL
Enligt personuppgiftslagen (1998:2004) får ingen registrering av personuppgifter ske utan personens medgivande. I och med att du godkänner din beställning godkänner du att Gift2Day lagrar de uppgifter vi behöver för att kunna fullfölja din beställning samt att du läst och accepterar våra regler. Du har rätt att ta del av dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de registrerade uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas. För att lämna ut uppgifter krävs enligt personuppgiftslagen att du sänder in en undertecknad begäran till: Euroflorist AB, Bellevuevägen 46, 217 72 Malmö.


Registrering av uppgifter
Personuppgifter som lämnas till Gift2day vid beställningar över Internet lagras av oss för att vi ska kunna utföra den beställda tjänsten samt för faktureringsändamål. Vid beställningar lagras, förutom de uppgifter som ges av kunden, även IP-nummer och tidpunkt för beställningen. Vid kreditupplysning sparas även mantalsskriven adress ihop med personnummer. Vid kortköp hanterar vi inte dina kortuppgifter alls, vi har ingen tillgång till dem och kan därför inte spara några detaljer rörande ditt kort såsom kortnummer, giltighetstid etc. Allt detta hanteras via en säker uppkoppling av vår samarbetspartner certitrade.se. Personuppgiftsansvarig är Gift2day. Inga uppgifter lämnas ut till tredje part utan ditt medgivande, med undantag för rättsliga ärenden.

Cookies
Den här webbplatsen innehåller cookies. De cookies vi använder oss av är sessions-cookies. Det innebär att en textfil sparas på din dator men försvinner av sig själv när du stänger av datorn. Om du inte accepterar användning av cookies kan du konfigurera din webbläsare.


Pop-up fönster
Gift2days webbplats använder pop-up fönster som ibland blockeras av brandvägg, operativsystem eller annat verktyg. Dessa pop-up fönster presenterar sådan information som vi inte anser vara tvunget att visa i samma fönster. Det kan röra produktinformation, information rörande våra kort, erbjudanden etc. Som kund bör du alltså tillåta pop-up fönster på vår webbplats för att kunna använda webbplatsens tjänster fullt ut.

Kundservice