Leveransinformation - Alla ♡ dag

Den 14 februari är det Alla hjärtans dag och är du en av alla lyckostar som har en älskling att uppvakta kan vi hjälpa dig. Beställ en av våra  Alla hjärtans dag-presenter så levererar vi överraskningen med bud. Här får du all information du behöver.

För att vi ska kunna leverera dina presenter till alla hjärtans dag är det viktigt att vi får rätta uppgifter till mottagaren!

Att tänka på när du lägger din beställning:

Glöm inte skriva avsändare på korttexten så mottagaren vet vem de ska tacka.

Har du valt att buketten får hängas på dörr? Skriv gärna om det är lägenhet eller villa och ange eventuell portkod.

Alternativ telefonnummer? Ju fler nummer desto bättre.

 Gåvokorgar och presenter (inte blommor) levereras till något av DHL’s utlämningsställen och mottagaren får ett sms när paketet kan hämtas därför det är viktig att ange mottagens mobil nummer. 

Viktigt att välja leveransalternativ: ring innan, hänga dörr eller lämna hos granne. Om du inte valt något leveransalternativ kommer floristen att ringa mottagaren före leverans.

Våra florister förbereder beställningarna redan dagen före leveransen. Därför kan vi inte garantera att vi kan justera ändringar/makuleringar som kommer kort inpå leveransdatumet.

Har du en rabattkod så fyller du i den på leveransinformation i steg 2. Där finner du en ruta där det står: "Jag har en rabattkod". Fyll i din rabattkod och tryck sedan på "Aktivera".

För beställningar som ska levereras i Stockholm – glöm inte att skriva portkod om sådan finns.

Under Alla hjärtans är det många kunder som vill nå oss och det kan vara lång väntetid på vår telefonlinje. Vill du slippa vänta i telefonkö får du gärna kontakta oss via email istället.

Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon: 040-602 00 05 eller e-post: info@gift2day.se

Alla paket (choklad och övriga presenter etc.) levereras till något av DHL’s utlämningsställen och mottagaren får ett sms när paketet kan hämtas. Har kunden inte angett ett mobilnummer, utan till exempel ett hemnummer, kommer mottagaren att få en avi några dagar efter paketet levererats till utlämningsstället.

Vår bryttid är senast 11.30 helgfri dag för att paketet ska skickas från oss samma dag som beställningen är gjord. Normal leveranstid är 1- 3 arbetsdagar, men längre leveranstid kan förekomma och beror då bl.a. på var i landet mottagaren bor (postnummer som börjar med 8 - uppåt).

Våra lokala florister skapar din kärleksbukett för hand samma dag som den ska levereras för att garantera färskhet och kvalitet. Den stora efterfrågan på blommor till alla hjärtans dag kan leda till att utbudet av blommor hos floristerna kan variera kraftigt och blommor kan därför komma att ersättas med liknande blomma, i liknande färg. Därför kan den levererade produkten skilja sig något från bilden som visas på hemsidan. Våra florister gör självklart sitt yttersta för att motsvara den beställda buketten. Vi ber om er förståelse och gör vårt yttersta för att din blomsterhälsning ska levereras till din nöjdhet.
Om det inte står specificerat antal i produktbeskrivningen garanterar vi inte ett speciellt antal blommor, detta beror på lokala priser och utbud.

Under Alla Hjärtans Dag kan priserna stiga på vissa blommor. Dessa priser styrs av de stora blomstergrossisterna i Holland, och är inte något som Gift2Day kan påverka. Vi har därför ett extra brett sortiment med alternativa blommor och buketter för att kunna erbjuda produkter i alla prisklasser.

Leveranser

Leveranser till privatadresser sker mellan kl 08.00-21.00. Undantag kan ske. För leverans till Skandinavien och USA på Alla hjärtans dag behöver vi ha din beställning senast den 13:e kl. 17.00. Till övriga länder kan vi inte längre garantera leverans på Alla hjärtans dag.

Leveranser till företagsadresser kl: 08.00-17.00. För leverans till företagsadresser på Alla hjärtans dag behöver vi ha din beställning senast kl. 10.00 den 14:e.

Vi försöker allt vi kan för att tillgodose dina önskningar. Vi kan dessvärre inte garantera några leveranstid då det varierar från florist till florist beroende på vilken budfirma de använder.

Ändringar eller makuleringar kan ej garanteras då produkterna i vissa fall påbörjas dagen före, för att kunna utföra leverans på önskad datum.
♡  Leveransstatus och information ger vi i största möjliga mån, men då kundservice och floristerna har hög belastning under alla hjärtans dag, återkommer vi med önskad informationen så snabbt som möjligt.
Oavsett vilket leveransalternativ som valts, kan floristen kontakta mottagaren redan dagen före för att säkerhetsställa leverans.

Under Alla hjärtans dag har vi förlängt våra öppettider på kundtjänst:

 Måndag den 12/2 9:00-18

 Tisdag den 13/2 9:00-18

Onsdag den 14/2 9:00-18

 Torsdag den 15/2 9:00-18

 Fredag den 16/2 9:00-18

   

Kundservice