Köpvillkor

Köpvillkor

Här kan du läsa mer om våra köpvillkor som gäller när du skickar ett paket via Gift2day. Vi skickar din present i en presentförpackning som finns i två olika storlekar. Ett kort med din personliga hälsning skickas med i varje paket. Förutsättningar som gäller för din beställning kan du läsa om på denna sida men även aktivt under pågående beställning där informationen styrs av leveransdag, leveranssätt, leveransvillkor, bryttider samt postnummer till mottagaren.

Blommor

Alla våra buketter, arrangemang och plantor är ett hantverk från våra lokala florister. I alla produkter har vi försökt att använda oss av blommor och växter som är tillgängliga. Sortimentet kan växla mellan olika florister. Sortimentet växlar även beroende på vilken säsong som blommor finns tillgängliga. Om blommorna du har valt inte är tillgänglig hos floristen kan de komma att ersättas med likvärdiga blommor så att buketten kan hålla samma färg och form.

Våra florister gör alltid sitt yttersta för att göra den beställda produkten så lik produktbilden som möjligt. På de flesta av våra produktbilder visar vi blommande blommor för att representera produkten som den ser ut längst under sin levnadsperiod. När blommorna levereras är de helt nya och fräscha vilket kan göra att de inte står i full blom när de levereras. Detta är inget negativt utan bara en försäkran om att blommorna håller så länge som möjligt. Priset på produkten motsvarar storleken på produkten. Serviceavgift och frakt tillkommer vid varje beställning. Om det inte står specificerat antal i produktbeskrivningen garanterar vi inte ett speciellt antal blommor, detta beror på lokala priser och utbud.
Om några blommor anländer skadade, döda eller vissnar inom sju dagar efter leverans så bör du ta ett digitalt fotografi av produkten och skicka det till oss via vår kontaktsida eller ta med blommorna till den floristbutik som levererade dem.
Under högtider som t ex Alla Hjärtans Dag kan priserna stiga på vissa blommor. Dessa priser styrs av de stora blomstergrossisterna i Holland, och är inte något som Euroflorist kan påverka. Vi har därför ett extra brett sortiment med alternativa blommor och buketter för att kunna erbjuda produkter i alla prisklasser, under dessa högtider.

Leverans - blommor

Oavsett till vilken ort i Sverige blommorna ska levereras till kostar frakt/leverans 99 kr. Vi garanterar leverans samma dag om beställningen görs före kl.12.00 vardag och före kl.11.00 lördag. Vi kan dock inte garantera leverans på söndagar och helgdagar. Blommorna kan komma att levereras dagen innan eller följande vardag om inget annat anges på beställningen. På vardagar har vi möjlighet att erbjuda leverans samma dag till flera orter, även om beställningen görs efter kl. 12.00, varvid bryttid för att välja dagens datum för leverans är kl. 12.00. Tidpunkt för leverans kan variera då våra florister har olika avtal med budfirmor. Leverans sker oftast mellan kl. 08.00-21.00 på vardagar och kl. 09.00-18.00 på lördagar. Gift2day kan inte garantera tidspassning men försöker givetvis tillgodose eventuella önskemål. Vi garanterar inte leverans på söndagar, helgdagar eller aftnar. Alla orders som är beställda till dessa datum levereras nästkommande vardag. Kontoret är stängt söndagar och helgdagar. Mail som kommer in på dessa datum svarar vi på nästkommande vardag.

Under extrema väderförhållanden eller extrema händelser kan vi inte garantera att din order levereras på utsatt dag. Om vi inte lyckats att leverera din order kommer den istället att bli levererad så snart som möjligt. 

Gåvopaket

Våra gåvopaket sammanställs av våra leverantörer och anpassas efter årstid och tillfälle så du som kund presenters det mest relevanta produkter som passar till olika högtider.
Innehållet i våra gåvopaket är speciellt utvalt - lyxig belgisk choklad, läckra praliner från Xocolatl, goda drycker, aromatiska teer och ljuvliga doftljus från Klinta. Vår mål är att kunna tillfredsställa våra kunders behov. 
Alla gåvopaket skickas i fint presentförpackning.

Leverans - gåvopaket (choklad, övriga presenter, etc.)

Oavsett till vilken ort i Sverige gåvopaket ska levereras till kostar frakt/leverans 69 kr. Alla paket levereras till något av DHL’s utlämningsställen och mottagaren får ett sms när paketet kan hämtas. Har kunden inte angett ett mobilnummer, utan till exempel ett hemnummer, kommer mottagaren att få en avi några dagar efter paketet levererats till utlämningsstället.

Vår bryttid är senast 11.30 helgfri dag för att paketet ska skickas från oss samma dag som beställningen är gjord. Normal leveranstid är 1- 3 arbetsdagar, men längre leveranstid kan förekomma och beror då bl.a. på var i landet mottagaren bor.

Leveranssäkerhet

Vi kan enbart leverera efter de förutsättningar du som kund ger oss. Portkod, telefonnummer både hem och mobiltelefon till mottagaren, ev. företag, våning, c/o-adress etc. är mycket väsentlig information som vi bör få tillgång till. Vi kan inte garantera eventuella speciella önskemål om leveranstid etc då allting beror på belastning och körrutt. Vi försöker givetvis så långt vi kan bemöta våra kunders önskemål. Övriga försändelser levereras av posten, läs mer om detta under Leveranstider - övriga försändelser ovan. En leverans av övriga försändelser som misslyckas beror enbart på posten och är relaterade till de uppgifter du som kund angivit och postens hantering. Inträffar detta försöker vi gemensamt med dig som kund lösa situationen på bästa sätt. Gift2day kan inte hållas ansvarig för en misslyckad leverans.

Företagsbeställningar

Vi levererar även till företag under kontorstid. Företagsorder brukar levereras före kl 17.00 på vardagar. Tänk på att när det gäller leveranser till företag lämnas ofta varor till receptionen för vidare hantering. Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice, info@gifttoday.se eller tel: 040 602 00 20.
För information till företagare och för beställning kontakta vår företagsförsäljning på info@gift2day.se. De hjälper er när ert företag vill göra större beställningar, kundutskick eller har speciella önskemål. Vi har många uppskattade kund- och personalgåvor. Se mer här.

Tillbehör

Alla våra tillgängliga tillbehör är presenterade i orderprocessen efter att du valt en blomma. Utbudet av tillbehör kan variera beroende på tillgänglighet på orten och var du vill skicka blommorna. Om tillbehöret du har valt inte är tillgänglig hos floristen kan tillbehöret ersättas med en likvärdig produkt. Bilderna av tillbehör (t ex. vas och kort) representerar en typ av produkt och kan variera från florist till florist. Vilket innebär att produkten kan skilja sig något från bilden.

Rabattkoder och e-presentkort

Om du har mottagit en rabattkod eller ett e-presentkort är du själv ansvarig för den/det. För att undvika att någon annan använder sig av din kod eller ditt e-presentkort bör du förvara den/det på en säker plats. Våra rabattkoder och e-presentkort kan användas i vår webshop. Du använder koden i orderprocessen när du fyller i dina betalningsuppgifter. OBS rabatterna och e-presentkortet går att använda under en begränsad period. Information om detta finns i materialet du fick i förbindelse med rabattkoden eller e-presentkortet. Vänligen kontakta oss om ni har problem med en rabattkod eller ett e-presentkort.

Orderbekräftelse

När beställningen är klar får du en bekräftelse på din skärm och därefter skickas även en orderbekräftelse till din mail. Har du inte mottagit en orderbekräftelse, vänligen kontakta Gift2Day på +46 (0)40 6020020 eller skicka ett mail till info@gift2day.se.

Om du vill ångrar ditt köp

Enligt Distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt på varor du köpt via nätet. Ångerrätten börjar gälla dagen efter att varan levererats och gäller endast varor i oförändrat skick. Observera att ångerrätten ej omfattar blommor och plantor enligt undantaget ”varor som snabbt kan försämras”. Om du vill utöva ångerrätt ska du meddela Euroflorist innan fristen för ångerrätt gått ut för att få en returfraktsedel. Har du frågor eller vill ha mer information är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Betalning

Vi erbjuder dig som kund olika betalningsalternativ och säkerheten vid betalning på vår hemsida är högsta möjliga. Alla kreditkortsbetalningar på Gift2Day hanteras av ett ackrediterat och säkert e-handelföretag. Betalningssättet Kreditkort kräver ett giltigt kort, samt att det är godkänt via banken för internetköp.I samarbete med Netgiro kan du avgiftsfritt betala din beställning med följande bank eller kreditkort, VISA Mastercard, Diners eller AMEX.

Öppettider kundtjänst

Vår kundtjänst svarar i telefon vardagar mellan kl. 09.00-18.00. Vi ser gärna att ni e-postar oss då vi kan ta reda på mer fakta innan vi ringer tillbaka för att snabba på ert ärende. Är det något problem med en order, ange gärna ert ordernummer och så mycket information som möjligt vid din kontakt med oss så vi kan hjälpa er på bästa sätt. Om du klickar på cirkeln ”Hjälp” nere till höger på skärmen får du svaret på några vanliga frågor.

Felaktigt bruk av tjänsten

Bedrägeri, missbruk av urkund samt urkundsförfalskning, försök till bedrägeri, falska beställningar, samtliga fall av bedrägeri polisanmäls omedelbart. I samband med beställningar registrerar vi all teknisk information polis och åklagare efterfrågar. Vi samarbetar med polisen, samtliga ISP och epost-leverantörer i Sverige. Du måste vara minst 18 år eller ha målsmans tillåtelse för att få beställa av oss.

Sekretess

Gift2Day behandlar all information konfidentiellt. Beställarens uppgifter måste vara korrekt ifyllda då vi kan behöva komma i kontakt med personen. Gift2Day lämnar inte ut några uppgifter till tredje part utan att ha fått tillstånd från beställaren själv. För mer information läs vår Säkerhetspolicy.

Cookies

Den här webbplatsen innehåller cookies. Cookies är filer som din dator, surfplatta eller smartphone sparar när du surfar på internet. Dessa cookies kan bara läsas av webbsidan eller applikationen som sparade den. Det här små filerna har många praktiska funktioner, bland annat gör de att du kan surfa på webbsidor utan att behöva logga in varje gång sidan laddas. Läs mer här.

Uppdaterat den 6 februari 2018

Kundservice